غائله عجیب ساختمان آقای مجری| گفتگو با دو نفر از ساکنین این ساختمان

روایت مستاجران ساختمان مرتضی.ح از ماجرای پلمب خانه‌هایشان بدون پرداخت پول ودیعه

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد ‌«ساعت شش صبح بود که متوجه شدیم نزدیک به ۶۰ مامور پلیس امنیت، یک آمبولانس و یک آتش‌نشانی جلوی در ساختمان جمع شده‌اند و می‌خواهند خانه را پلمب کنند. انگار آمده بودند مجرم بگیرند. انگار نه انگار که ما مستاجران قانونی این ساختمان هستیم»؛ این‌ها جملاتی است که سید احسان نیک‌بخت به هفت صبح می‌گوید؛ یکی از ساکنین پلاک ۱۷ کوچه اصلی‌پور در خیابان سلیمان‌خاطر محله عباس‌آباد. روز گذشته ویدئوهایی در فضای مجازی و برخی رسانه‌ها منتشر شد که در آن ادعا می‌شد مجری معروف صداوسیما مرتضی.ح بدون پرداخت پول پیش خانه و با تهدید، قصد بیرون کردن مستاجران ساختمانش را دارد.

بیشتر ویدئوها از صفحات اینستاگرام ساکنین همان ساختمان منتشر شده بود. ساکنان در حیاط ساختمان جمع شده بودند و در اعتراض به حکم تخلیه فریاد می‌زدند. ماموران هم پشت در، در کوچه منتظر بودند تا ساکنان قفل در ورودی را باز کنند. برای بررسی این ماجرا هفت صبح با دو نفر از ساکنین این ساختمان صحبت کرد و آنطور که آن‌ها ادعا می‌کنند ماجرا خیلی پیچیده‌تر از یک حکم تخلیه ساده است. تمام ۱۵ خانواده‌ای که در این ساختمان مستاجر هستند، طرف قراردادشان نه آقای مرتضی.ح، بلکه یکی از دوستان و همکاران مجری معروف به نام سید حسین.ط بوده است!

یک وکالت رفاقتی

آنطور که ساکنین می‌گویند، حسین.ط به گونه‌ای نماینده مجری معروف صداوسیما بوده و در تمام این سال‌ها به جای صاحبخانه، واحدها را اجاره می‌داده. اما حالا یک اختلاف بین آقای ط و ح باعث شده تا این ماجرا پیش بیاید. ساکنان تا سه هفته گذشته هیچ اطلاعی نداشتند که مجری معروف صاحب اصلی این خانه است و ناگهان با یک حکم تخلیه مواجه شدند.

آقای ط پول ودیعه مستاجران را پس نداده و آقای ح هم بدون توجه به این ماجرا خانه را با حکم پلیس پلمب کرده است. لقمان خالدی فیلمسازو نویسنده کشور یکی از مستاجران این ساختمان ۱۵ واحدی است. او درباره این ماجرا به هفت صبح توضیح می‌دهد: « دو سال پیش قراردادی با حسین.ط بستم و خانه را رهن کامل کردم. تا اینکه سه هفته پیش پلیس با دستور تخلیه پیدایش شد. اینجا بود که ما متوجه شدیم مالک اصلی ساختمان مرتضی.ح مجری معروف صدا و سیماست. خیلی عجیب بود چون قرارداد ما با آقای سید حسین.ط بود و در سند هم ما اسم او را دیده بودیم.

اینجا متوجه شدیم مجری معروف از سال ۹۶ این ساختمان را بدون هیچ بیعانه و ودیعه‌ای این ساختمان را به او داده است. آن هم با یک قرارداد تک صفحه‌ای! اما همچنان تمام ماجرا برای ما هم روشن نیست.» او ادامه می‌دهد که شش ماه پیش کدورتی بین این دو دوست پیش می‌آید: «وقتی آقای مرتضی.ح حکم تخلیه را گرفتند، حسین.ط برای تلافی ماجرا پول پیش ما را نمی‌دهد. این آن چیزیست که ما تصور می‌کنیم. در صورتی که این امکان وجود داشت که به ما فرصتی داده بشود و پول ودیعه هم بازگردانده شود و بعد تخلیه کنند. اما آقای مرتضی.ح خیلی سریع‌تر از حد معمول و با استفاده از روابطشان حکم تخلیه گرفتند.»

خانه‌هایمان را با وسایل داخلش پلمب کردند

آقای خالدی درباره اتفاقات صبح روز گذشته می‌گوید: «امروز صبح چندین پلیس که انگار گارد ویژه بودند، با هزار تهدید وارد ساختمان شدند و ما را تحقیر کردند. ساعت شش صبح آمدند و ما تا ۹ صبح در را قفل کرده بودیم تا وارد نشوند. در آخر شیشه‌های در ساختمان را شکستند و تهدیدمان کردند که اگر در را باز نکنید دستگیرتان می‌کنیم. فیلم شکستن شیشه‌ها هم در صفحه من هست. بعد متوجه شدیم اصلا اجازه چنین کاری را ندارند. وارد شدند و همه واحدها و انباری‌ها را با وسایلشان پلمب کردند. حالا با چند ساک بیرون خانه نشسته‌ایم و نمی‌دانیم باید دقیقا چه کنیم.»

یکی دیگر از ساکنین این ساختمان، سید احسان نیکبخت در گفت‌وگو با هفت صبح می‌گوید: « ما ۲۱ روز است که در استرس هستیم. دیروز (روز قبل از تخلیه) برای آخرین بار رفتیم شورای حل اختلاف و پلاکارد دستمان گرفتیم. نوشتیم ما در آن ملک زندگی می‌کنیم و درخواست توقف عملیات اجرایی را داریم. حد فاصلی که ما آنجا بودیم کلانتری آمد جلوی ساختمان و زنگ واحدها را زد و گفت فردا میاییم برای تخلیه. ما آماده بودیم.» نیکبخت در ادامه با اشاره به اینکه به طور کل سه مرتبه پلیس برای تخلیه مراجعه کرده است گفت: « یک بار پلیس کلانتری آمد. دفعه دوم یک مامور، برادر مرتضی.ح و دو نفر از اقوام آقای مجری با ایجاد رعب و وحشت آمدند و روی در و دیوار ساختمان بنر و کاغذ چسباندند. دفعه سوم هم که دیروز بود. همه این اتفاقات را ما گزارش داده‌ایم.»

دستور تخلیه برای آقای ط است اما او اینجا سکونت ندارد!

یکی از نکات عجیب ماجرا به گفته ساکنان این ساختمان، حکم تخلیه است. آقای نیکبخت و خالدی می‌گویند این حکم تخلیه علیه آقای حسین.ط صادر شده است در صورتی که او در این ساختمان سکونت ندارد. نیکبخت در این باره به هفت صبح توضیح می‌دهد: «در این حکم دستور تخلیه علیه آقای ط و دستوری به عنوان «رفع ید» علیه ساکنان صادر شده است.

اگر منظور از رفع ید همان خلع ید باشد این حکم باید علیه حسین.ط صادر می‌شد چرا که این ساختمان در تصرف اوست و ساکنان آن ما هستیم. در حقیقت حکم تخلیه باید علیه ما صادر می‌شد. حالا که حکم تخلیه علیه ما نیست ما به صورت قانونی نباید از این ساختمان بیرون شویم.» او ادامه می‌دهد: «ما این نکات را نزد ستاد شورا بردیم و ایشان چند ایراد دیگر هم به این حکم گرفتند. اول اینکه چرا تحقیقات میدانی صورت نگرفته است. دوم اینکه چرا ساکنین ساختمان احضار نشده‌اند و در آخر اینکه سابقه ساختمان باید بررسی می‌شده است.»

به ما حتی اجازه ورود به پرونده را ندادند

آقای نیکبخت و خالدی هر دو تاکید می‌کنند که قاضی به آن‌ها اجازه ورود به جلسه دادگاه و پرونده را نداده است و شواهد آن‌ها را هم بررسی نکرده است چرا که طرف دعوا آقایان مرتضی.ح و حسین.ط هستند! نیکبخت در اینباره توضیح می‌دهد: «آنطور که ما متوجه شدیم مرتضی.ح این ساختمان را در سال‌‎های گذشته به صورت دست‌نویس به آقای حسین.ط اجاره می‌داده و ما عکس‌های مربوط به این ادعا را هم به شورا بردیم اما نتوانستیم هیچ راه ورودی به پرونده پیدا کنیم. به همین دلیل هیچ چیزی را از ما نپذیرفتند و گفتند باید اصل مدارک را بیاورید.»

او با صدای گرفته خود ادامه می‌دهد: «صدای من گرفته است چون از صبح پشت در داد می‌زنم که طبق اصل لا ضرر و لا ضرار، فقه شرعی اسلام و طبق ماده ۴۰ قانون اساسی احقاق حق کسی نمی‌تواند باعث از بین رفتن حق دیگران بشود. مرتضی.ح می‌خواهد به حق خود برسد، ما هم می‌خواهیم به حق خودمان برسیم.»

مرتضی.ح حقیقت را پنهان کرد

ساکنین این ساختمان ادعا می‌کنند که مجری معروف از بیش از شش ماه پیش از وجود مستاجران و این مسئله که حسین.ط واحدهای این ساختمان را اجاره داده با خبر بوده اما نه حسین.ط و نه مرتضی.ح در این باره چیزی به ساکنان نگفته‌اند. خالدی ادعا می‌کند که از طریق یک شاهد مطلع شده است که مرتضی.ح از شش ماه پیش این ماجرا را متوجه شده اما به تازگی ادعا می‌کند که از این ماجرا خبر نداشته است.

همچنین آقای نیکبخت ادعا می‌کند که تقریبا ده ماه پیش مرتضی.ح ادعای مالکیت این ساختمان را کرده بود. او در این باره توضیح می‌دهد: «سال اولی که من به این ساختمان آمدم یک آقایی ادعا کرد که صاحب این ملک است. دو نفر از ساکنان با او دیدار کردند و متوجه شدند او همان مجری معروف صدا و سیماست. آن‌ها از او چندین بار درخواست کردند تا سند خانه را نشان بدهد اما او قبول نکرد.

در ادامه مدعی شد که ساختمان را به حسین.ط اجاره داده است اما وقتی از او درخواست کردند تا اجاره‌نامه را نشان بدهد، او سندی رو نکرد. دو جلسه این ملاقات شکل گرفت اما مرتضی.ح حقیقت را پنهان کرد.» او در ادامه درباره واکنش حسین.ط به این ماجرا می‌گوید: « وقتی به آقای ط‌ گفتیم گفت شما اسم من را روی سند دیدید. این ملک خودم است. اگر آقای مجری سند را آن روز نشان می‌داد ما حالا پولمان را گرفته و رفته بودیم.» آقای خالدی هم ادعا می‌کند که زمان عقد اجاره‌نامه اسم حسین.ط را روی سند دیده بودند.

نکات عجیب دیگر این ماجرا این است که وقتی ساکنان برای گرفتن کدپستی این ساختمان اقدام کردند متوجه شدند این ساختمان به عنوان هتل آپارتمان ثبت شده است. همچنین آن‌ها ادعا می‌کنند که تا روز چهارشنبه مرتضی.ح هیچ شکایتی علیه حسین.ط ثبت نکرده بوده است. به گفته ساکنان در حال حاضر مرتضی.ح یک هتل آپارتمان را برای اقامت موقت ساکنین آن ساختمان پیشنهاد داده است.

۱ آبان ۱۴۰۳ - ۰۵:۵۴
کد خبر: 61065

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha